Måndag


Idag var jag ledig som varje måndag men jag har läxa att göra förstås. Just nu sitter jag och pluggar lite Nordic lingvistik. Min lärare Karl, en svensk, gav oss en övning om phonotactic skillnader. Det är mycket intressant tycker jag, men lite svårt ändå.
Till exempel, varför säger man Stockholm på franska, Estocolmo på spanska och Tukholma på finska? Det låter ganska absurt men jag ska försöka nysta upp detta mysterium...!

Annars har jag mycket läxa i svenska också. Jag måste skriva en berättelse och berätta hur jag träffade min pojkvän. Det verkar så lätt att skriva men... på franska, intesvenska! Jag möter många svårigheter att forma meningar! Det är så tråkigt.
Så för att hjälpa mig lite, min lärare lånade mig en barnbok som heter Pannkakstårtan, skriven av Sven Nordqvist. Gulligt!


Kommentarer
Postat av: Angelina

Jag vet inte riktigt hur jag hittade din blogg, men jag är glad att jag gjorde det :). Prenumererar nu på din blogg på BlogLovin'!

2011-05-08 @ 11:53:41
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0